Prevenire si Stingere Incendii - Protectia civila si atributiile angajatorului
Solicita oferta
Protectie civila si atributiile angajatorului



Protectia civila si atributiile angajatorului

Protectie civila si atributiile angajatorului

Ultima actualizare: 2016-10-29 20:06:50

Legea nr. 481/2004 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei reglementeaza activitatea de protectie civila si detaliaza referintele pe care le are acest termen. Astfel, intelegem protectia civila ca pe o parte integranta a sistemului national de securitate, care presupune un ansamblu de activitati specifice, masuri si sarcini organizatorice si tehnice, cu caracter umanitar, de informare publica. Scopul acesteia este de a preveni si reduce riscurile de producere a dezastrelor, de a proteja populatia, bunurile si mediul impotriva efectelor negative ale situatiilor de urgenta.

Managementul activitatilor de protectie civila se stabileste si se realizeaza la nivel national, local sau la nivel organizational, cu respectarea principiilor autonomiei, responsabilitatii, legalitatii, cooperarii si solidaritatii.

In ce priveste organizarea protectiei civile la nivelul unitatilor administarativ teritoriale, al institutiilor publice, al agentilor economici si al organizatiilor neguvernamentale, aceasta se realizeaza in functie de clasificare, in felul urmator:

  • sunt constituite organismele si structurile pentru managementul situatiilor de urgenta si al protectiei civile
  • sunt incadrati inspectori si personal de specialitate in domeniul protectiei civile
  • sunt intocmite planuri de analiza si de reducere a diferitelor tipuri de riscuri in teritoriul de competenta si in domeniul de activitate
  • se organizeaza activitati de pregatire a populatiei privind protectia civila
  • se organizeaza evacuari in caz de urgenta civila
  • se planifica si organizeaza cooperarea in ce priveste protectia civila
  • sunt planificate resursele necesare pentru functionarea adecvata a structurilor, precum si pentru realizarea masurlor prevazute in planuri

Personalul de specialitate poate fi incadrat in functie, doar dupa obtinerea unui certificat de competente profesionale, in conformitate cu prevederile si conditiile Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

Articolul  nr. 20 din legea 481/2004 mentioneaza faptul ca lucratorii au obligatia de a participa la pregatirea prin cursurile de protectie civila la locul de munca unde isi desfasoara activitatea.  In sectiunea a doua a aceleiasi legi sunt reglementate obligatiile conducatorilor institutiilor si managerilor agentilor economici in ce priveste protectia civila. Acestora le revin urmatoarele atributii:

  • sa asigure identificarea si monitorizarea factorilor de risc specifici, care ar putea sa genereze evenimente periculoase
  • sa stabileasca si sa monitorizeze indeplinirea masurilor si a actiunilor de prevenire si de pregatire a interventiei, conform incadrarii in clasificarea de protectie civila
  • sa participe la actiunile de protectie civila si sa conduca actiunile de alarmare, evacuare, interventie, limitare si inlaturare a urmarilor situatiilor de urgenta, desfasurate de propriile unitati
  • sa asigure fortele de interventie pentru sprijinire, precum si mijloacele si echipamentele necesare
  • sa organizeze instruirea si pregatirea personalului in protectie civila
  • sa asigure alarmarea populatiei din zona de risc creata ca urmare a activitatilor proprii desfasurate
  • sa prevada in bugetul anual cheltuielile necesare pentru asigurarea protectiei civile
  • sa instiinteze persoanele si organismele competente asupra factorilor de risc si sa semnaleze iminenta sau chiar producerea unei situatii de protectie civila la nivelul institutiei sau operatorului economic
  • sa incheie contracte si conventii cu alte servicii de protectie profesioniste sau voluntare
  • sa mentina in stare de functionare mijloacele de transmisie-alarmare, spatiile de adapostire si mijloacele tehnice proprii, sa tina evidenta acestora si sa le verifice periodic

In conformitate cu articolul 36 al aceleiasi legi, se va face informarea si educarea preventiva privind protectia civila, prin institutiile de invatamant si educatie de toate gradele, mijloacele de informare in masa si serviciile profesioniste pentru situatiile de urgenta.

La Reliable Solution Group Experts consideram informarea una dintre masurile active in ceea ce priveste protectia civila, de aceea venim in sprijinul partenerilor cu care lucram cu intreg cadrul legislativ actualizat si personalizat nevoilor curente in ce priveste protectia civila. Contactati-ne acum la telefonul afisat pe site-ul www.protectiamuncii-evaluarerisc.ro, sau prin formularul de contact si va raspundem in cel mai scurt timp cu solutii si informatii utile individualizate.

 






Te-ar mai putea interesa :

• Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta
Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta este un organism infiintat de obicei la propunerea primarului, in localitatile din tara. Prin aceasta masura se are in vedere o cat mai eficienta organizare si aparare pentru situatiile de urgenta care pot aparea. Interventia Serviciului Voluntar pentru
 
• Angajari de pompieri civili
pompieri civili Vom discuta in acest articol depre pompieri si despre felul in care se fac angajari de pompieri civili. Cand vorbim despre prevenire, reducerea riscurilor sau interventia in caz de incendiu, inevitabil ne gandim la pompieri. Nu mai este necesar sa amintim ca interventia pompierilor are loc in orice
 
• Serviciul de urgenta
Serviciul de urgenta Serviciul de urgenta se refera la sistemul de structuri specializate care asigura interventia cu scopul solutionarii problemelor in situatiile de urgenta. In hotararea de guvern nr. 642 din 29 Iunie 2005 sunt clasificate mai multe situatii de urgenta in functie de trei tipuri de riscuri: A. Riscur
 
• Legea nr. 307 din 12 Iulie 2006
PSI Legea nr. 307 din 12 Iulie 2006 este cadrul legislativ care reglementeaza apararea impotriva incendiilor. Aceasta a intrat in vigoare la 24 Iulie 2006 si a fost actualizata 27 martie 2012. In capitolul 1 al legii la articolul (1) sunt exemplificati si explicati principalii termeni care intra in lim
 
• Planul de interventie la incendiu si procedura de avizare
interventie la incendiu Masurile de prevenire si stingere a incendiilor sunt masuri organizatorice, reglementate prin lege cum este si cazul planului de interventie la incendiu. Acesta prezinta o importanta deosebita si nu lipseste din documentatia specifica a niciunei firme, organizatii, intreprinderi sau orice tip de uni
 
Vezi toate stirile din categoria Prevenire si Stingere Incendii




Ultimele noutati
Raportari ANPM
 
Raportari ANPM  Cum afla autoritatile despre activitatea companiei in privinta deseurilor ? Cum poti tine sub control evidenta deseurilor generate de societatea economica ?   Prin raport
Citeste mai departe
Raportari AFM
 
Raportari AFM Recicleaza ambalajele si scapi de plata, insa nu si de raportari AFM !   Detii sau administrezi o societate comerciala care produce sau utilizeaza ambalaje? Cine se ocupa de i
Citeste mai departe
Managementul deseurilor
 
Managementul deseurilor RSGE, companie specializata in managementul deseuri, este la dispozitia ta pentru a gestiona si raporta toate tipurile de deseuri, incat tu sa nu incalci legea. Nu lasa deseu
Citeste mai departe