Etapele unui plan de marketing
Ultima actualizare: 2014-10-04 21:34:28
Inainte de a pregati planul de marketing, este necesar sa fie intelese etapele planificarii de marketing.
Etapele procesului de marketing sunt urmatoarele:
Stabilirea obiectivelor firmei (cuprinse in planul de afaceri)
Realizarea analizei situatiei prezente a firmei:
a. Efectuarea cercetarii de piata pe plan extern (cercetarea propriu-zisa a pietei);
b. Efectuarea cercetarii de piata pe plan intern (cercetarea datelor istorice ale firmei - comenzi, vanzari, marje, profit, un studiu detaliat al mix-ului de marketing, al organizarii de marketing, al serviciilor pre- si post-vanzare, etc.);
c. Extragerea prezumtiilor
d. Analizarea situatiei vanzarilor
e. Analizarea produselor cheie
f. Analizarea pietelor strategice
g. Analizarea zonelor cheie pentru vanzari
h. Analizarea elementelor analizei situatie prezente conform metodei SWOT
Stabilirea obiectivelor de marketing si estimarea rezultatelor asteptate
Stabilirea strategiilor de marketing si a planurilor de actiune
Stabilirea bugetelor planului de marketing
Stabilirea unui sistem de control al implementarii planului de marketing
Stabilirea metodelor de revizuire si actualizare a planului de marketing
Scrierea planului de marketing
Comunicarea planului de marketing