Marketing - Ce este un plan de marketing
Solicita oferta
Ce este un plan de marketing



plan de marketing

Ce este un plan de marketing

Ultima actualizare: 2014-08-13 18:43:38

Managementul unei firme are numeroase responsabilitati. Planificarea este doar una dintre acestea; una dintre cele mai importante. Planul de afaceri este cel care conduce firma.

Apartenenta - planul de marketing este o parte a planului de afaceri, ce are un rol esential in evolutia firmei. Pentru a fi eficient, este necesar sa fie construit in corelatie cu planificarea si gestionarea generala a bugetului.

Scopul marketingului este de a identifica si indeplini nevoile clientilor. Un marketing de success necesita existenta unui produs potrivit la locul potrivit si la momentul potrivit, si implica constientizarea clientului de existenta produsului.

Definitie, structura, utilitate - planul de marketing este un document care formuleaza un plan pentru vanzarea produselor si serviciilor. Desi cuprinde o structura formala, planul de marketing poate fi folosit fie ca document formal (oficial), fie informal (de lucru), caracteristica fiindu-i flexibilitatea. Poate fi folosit la:
- pregatirea unei argumentatii pentru a introduce un nou produs
- regandirea abordarii de marketing pentru produsele existente, sau
- construirea unui intreg plan de marketing pentru un departament, compartiment sau firma, pentru a fi inclus in planul de afaceri.

Planul de marketing poate analiza o piata regionala, nationala sau internationala.

Necesitatea - unele firme evita planificarea de marketing din cauza timpului si efortului necesar pentru a concepe propria politica in forma scrisa. Unii directori considera ca timpul lor este prea pretios pentru a si-l cheltui cu altceva decat problemele operationale de zi cu zi. Multi cred ca firmele lor pot supravietui si fara asemenea planuri de marketing.Nu este posibil sa vinzi ceva fara sa concepi - intr-o forma oricat de rudimentara - un plan de marketing. In aceste timpuri, cand pietele din intreaga lume devin din ce in ce mai competitive, este necesara utilizarea "marketing-ului" pentru a canaliza vanzarile in directia cea buna. Ca document cu o structura formala, planul de marketing il disciplineaza pe cel care il concepe, il ajuta sa isi aranjeze gandurile, cifrele si concluziile intr-o ordine logica, ce poate fi urmarita si de catre altii.

Tipuri - exista multe tipuri de planuri de marketing. Nu toti au nevoie sau doresc pregatirea unui plan de marketing complet. Pot exista situatii cand vei dori pregatirea unui plan pentru un produs anume, sau pentru o zona geografica bine definita. De asemenea, poti avea nevoie sa analizezi datele din punct de vedere istoric, pentru a vedea piata potentiala pentru produsele tale, sau potentialul produsului in sine.

Gradul de detaliere - necesitatile pot varia si in functie de dimensiunea firmei. O societate comerciala de mici dimensiuni nu va avea probabil nevoie sa intre in detalii precum o intreprindere mare, si nici resursele financiare necesare. Un plan scurt, probabil de cateva pagini ca lungime, poate fi suficient pentru o intreprindere mica.

Indiferent insa de gradul de detaliere, procedura de adoptat si structura finala a planului ar trebui sa fie asemanatoare.

ATENTIE! Planul de marketing, ca si planul de afaceri, este un instrument extrem de puternic, insa cu doua conditii: sa fie realist, si sa fie realizat in mod profesionist.


citeste mai departe




Te-ar mai putea interesa :

• Strategii de marketing - Planul privind distributia
Strategii de marketing - Planul privind distributia Apartenenta - planul privind distributia se analizeaza in legatura cu capitolul "Strategiile de marketing". Importanta - inainte de a construi planul privind promovarea vanzarilor, trebuie sa selectezi canalele de marketing potrivite pentru produsele si serviciile tale. Acest lucru este d
 
• Strategii de marketing - promovarea vanzarilor
Strategii de marketing - promovarea vanzarilor Apartenenta - planul privind promovarea vanzarilor se analizeaza in legatura cu capitolul Strategiile de marketing. Cuprinsul planului - planul de promovare a vanzarilor vorbeste despre: 1. personalul implicat, 2. reclama. Personalul Necesarul de personal - odata stabilit mix-ul de canale de dis
 
• Plan de marketing - preturi
Plan de marketing - preturi Apartenenta - planul de marketing privind preturile se analizeaza in legatura cu capitolul "Strategiile de marketing". Rolul preturilor - preturile sunt un factor cheie in strategia de marketing. Rolul acestora trebuie stabilit in raport cu portofoliul produsului, cu durata vietii unui pr
 
• Etapele unui plan de marketing
Etapele unui plan de marketing Inainte de a pregati planul de marketing, este necesar sa fie intelese etapele planificarii de marketing. Etapele procesului de marketing sunt urmatoarele: Stabilirea obiectivelor firmei (cuprinse in planul de afaceri) Realizarea analizei situatiei prezente a firmei: a. Efectuarea cercetarii de
 
• Strategiile de marketing si distributia
Strategiile de marketing si distributia Apartenenta - planul privind Strategiile de marketing este un plan de actiune component al planului de marketing. Importanta - inainte de a construi planul privind promovarea vanzarilor, trebuie sa selectezi canalele de marketing potrivite pentru produsele si serviciile tale. Acest lucru este de dom
 
Vezi toate stirile din categoria Marketing




Ultimele noutati
Raportari ANPM
 
Raportari ANPM  Cum afla autoritatile despre activitatea companiei in privinta deseurilor ? Cum poti tine sub control evidenta deseurilor generate de societatea economica ?   Prin raport
Citeste mai departe
Raportari AFM
 
Raportari AFM Recicleaza ambalajele si scapi de plata, insa nu si de raportari AFM !   Detii sau administrezi o societate comerciala care produce sau utilizeaza ambalaje? Cine se ocupa de i
Citeste mai departe
Managementul deseurilor
 
Managementul deseurilor RSGE, companie specializata in managementul deseuri, este la dispozitia ta pentru a gestiona si raporta toate tipurile de deseuri, incat tu sa nu incalci legea. Nu lasa deseu
Citeste mai departe