Management - Construirea planului de afaceri
Solicita oferta
Construirea planului de afaceri



Construirea planului de afaceri

Construirea planului de afaceri

Ultima actualizare: 2014-08-13 18:37:05

Construirea planului de afaceri

A face un plan de afaceri bun este o munca de durata. Daca vrei sa faci un plan de afaceri functional, asteapta-te ca intreg procesul de planificare sa dureze intre cateva saptamani si cateva luna.

Vrei sa incepi o activitate noua? Fa in asa fel incat planul sa fie gata cu o luna sau doua luni inainte de inceperea activitatii, pentru a te asigura ca informatile continute sunt de cea mai mare actualitate, si ca ai timp sa il revezi si eventual sa adaugi, sa modifici sau sa stergi anumite elemente. Asta pentru ca, o data ce ai inceput implementarea planului, nu vei mai avea timp de revizuirea lui decat dupa vreo trei-sase luni sau un an; si daca nu este bun, ti-ai pierdut timpul lucrand la el.

Prezentarea planului de afaceri

Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15-35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere o anumita lungime, de regula mai mica. Este totusi dificil sa realizezi un plan de afaceri serios fara a fi si detaliat.

Ca elemente de compunere, este indicat sa folosesti cifre, deoarece cresc gradul de credibilitate datorita faptului ca oamenii tind sa le considere ca avand un grad mai mare de obiectivitate. Daca sursele datelor prezentate sunt recunoscute, impactul va fi si mai mare. Nu refuza repetarea anumitor informatii. Putini sunt cei care vor analiza planul de la un cap la celalalt, asa incat repetitia poate fi chiar benefica.

Utilizeaza marcatorii de paragraf, deoarece elimina nevoia de a scrie fraze lungi, si atrag atentia asupra informatiilor prezentate. Lungimea listelor sa fie rezonabila, si inainte de a incepe introdu un verb sau o propozitie. Limbajul planului sa fie marcat de un optimism realist, sa transmita entuziasmul tau pentru ideea de afaceri care sta la baza planificarii.

Tonul trebuie sa fie direct, fara o exprimare complicata. Pastreaza un ton profesionist, la obiect, fara superlative, si fara comentarii subiective (care nu-si au sensul deoarece toti se asteapta sa crezi despre produsele si serviciile tale ca sunt extraordinare).

Utilizeaza termenii de specialitate cu moderatie. Frazele sa nu fie prea scurte, si elimina cuvintele inutile. Respecta regulile gramaticale. Utilizeaza grafice si diagrame, deoarece capteaza atentia.

Fotografiile ar fi bine sa fie asezate doar in anexe. Nu introdu fotografii ale personalului!Nu umple paginile cu informatii, ci tine cont ca spatiile albe pot relaxa si invita la lectura. Marginile documentului pot fi intre 2-2,5 cm, poate mai mare jos si la stanga. Spatierea este bine sa se faca la un rand. Intre paragrafe pot fi asezate doua randuri. Evita paragrafele lungi, pentru ca diminueaza capacitatea de procesare a informatiilor si se pierde perspectiva. Intareste capitolele si subcapitolele pentru a indica o schimbare de subiect.

Pentru prezentare, este bine sa legi documentul, deoarece va avea un aspect profesionist. Copertele este bine sa fie in culori, insa ai grija sa se vada bine titlul. Respectand aceste reguli simple, te vei asigura ca cititorii planului de afaceri (din interiorul sau din exteriorul firmei) vor putea analiza cat mai bine conceptul de afaceri continut, si vor putea aprecia planul la adevarata lui valoare.


citeste mai departe




Te-ar mai putea interesa :

• Managementul de proiect
Managementul de proiect 1. Definire Management de proiect Managementul este stiinta organizarii si conducerii organizatiilor pentru valorificarea eficienta a resurselor acestora in scopul oferirii de produse si servicii specifice. Proiectul este un efort bine definit, organizat, temporar si realizat o singura data pentru
 
• Definire si structura unui plan de afaceri
Definire si structura unui plan de afaceri Pentru un plan de afaceri reusit ai nevoie de planificare. Totdeauna planifici ceva in afacerile tale. Secretul succesului REAL in afaceri este planificarea riguroasa, profesionista.Marea diferenta intre a fi om de afaceri si a fi angajat este capacitatea de a privi in ansamblu afacerea. Omul de afa
 
• Etapele planificarii unei afaceri
Etapele planificarii unei afaceri Definire Planificarea de afaceri este procesul repetitiv de identificare, culegere, analiza si interpretare a informatiilor legate de activitatea unei organizatii in scopul definirii misiunii, obiectivelor, strategiilor si planurilor de actiune ale acesteia pentru o perioada determinata.Mai pe larg
 
Vezi toate stirile din categoria Management




Ultimele noutati
Raportari ANPM
 
Raportari ANPM  Cum afla autoritatile despre activitatea companiei in privinta deseurilor ? Cum poti tine sub control evidenta deseurilor generate de societatea economica ?   Prin raport
Citeste mai departe
Raportari AFM
 
Raportari AFM Recicleaza ambalajele si scapi de plata, insa nu si de raportari AFM !   Detii sau administrezi o societate comerciala care produce sau utilizeaza ambalaje? Cine se ocupa de i
Citeste mai departe
Managementul deseurilor
 
Managementul deseurilor RSGE, companie specializata in managementul deseuri, este la dispozitia ta pentru a gestiona si raporta toate tipurile de deseuri, incat tu sa nu incalci legea. Nu lasa deseu
Citeste mai departe